Trafiekcijfers Mei 2023
Vergelijking tussen de periode Mei 2022 en 2023
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Commercieel: |
344 |
330 |
-4,1% |
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
2.197 |
1.890 |
-14% |
Passagiers: |
32.470 |
41.862 |
+28,9% |
Vracht: |
3.345 |
1.751 |
-47,7% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Mei 2022 en 2023
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Commercieel: |
1.704 |
1.863 |
+9,3% |
2022 |
2023 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
8.995 |
8.564 |
-4,7% |
Passagiers: |
118.387 |
138.663 |
+17,1% |
Vracht: |
19.195 |
18.194 |
-5,2% |
Commentaar:
TIJDELIJK (hopen we) ZULLEN WE ERMEE MOETEN LEVEN
Gelet op het uitblijven van nieuwe vrachttrafiek moeten we genoegen nemen met slechts 1.751 ton vracht (een halvering t.o.v. mei 2022).
Gelukkig wordt er vanuit de luchthaven initiatief genomen om deel te nemen aan beurzen. Uit ervaring weten we dat dit slechts een eerste stap is.
Opvolging en goede contacten onderhouden zal pas resultaat opleveren.
Gelukkig blijft de TUI-groep zorgen voor positieve resultaten met bijna 29% meer passagiers dan de vorige meimaand.
Doe zo voort! (zeggen ze op school) REPLO hoopt dat TUI of andere operators de nieuwe nichemarkten regionaal zal benutten om op korte termijn
extra bestemmingen vanuit Oostende aan te bieden. Het cliƫnteel vraagt erom.